Kampioenschapsritten vanaf zondag 9 mei 2021

Vanaf zondag 9 mei kunnen we opnieuw groepsactiviteiten in buitenlucht organiseren voor groepen tot 25 personen. We kunnen, onder bepaalde voorwaarden de ritten voor het kampioenschap laten doorgaan zoals vermeld in de kalender in het boekje en op de website www.wielercluboekene.be
Er is een uitstapleider die die eerder vooraan rijdt en de te volgen weg bepaalt. Indien de in de kalender voorziene uitstapleider dit niet wenst of kan doen, verwittigd hij/zij het bestuur zodat er een nieuwe uitstapleider kan aangesteld worden. Er is een verantwoordelijke wegkapitein (met armband) die eerder achteraan rijdt en die toeziet op de naleving van de voorwaarden, het rittenblad met kilometerregistratie nauwkeurig en volledig invult en het na de rit binnen de 24u bezorgt aan het secretariaat (secretaiaat@wielercluboekene.be). Een mondmasker meebrengen voor als we in situaties komen dat het dragen van een mondmasker verplicht is. Wie verkouden is of zich ziek voelt mag niet meerijden. De maximale groepsgrootte is 25 personen. Indien de groep groter is, dan wordt hij opgesplitst. De geldende afstandsvoorschriften dienen gerespecteerd te worden, vooral voor en na de rit. We rijden aan een rustig tempo zodat iedereen meekan zonder krampachtig dicht op het wiel van een ander te rijden. We snuiten onze neus in een zakdoek en spuwen niet in het rond. Waarschijnlijk is het terras van café de platte tube open. Als er plaats genoeg is kunnen we daar per 4 iets drinken na de rit. Je moet wel een mondmasker dragen als je rond loopt tussen de tafels of naar binnen gaat om bv. naar het toilet te gaan. Individuele boetes voor het niet naleven van de voorwaarden worden betaald door de betrokken leden. Gezien het virus nog niet verdwenen is, is het aangewezen om de veiligheidsvoorschriften zorgvuldig op te volgen. Uiteraard is iedereen vrij om al dan niet deel te nemen.

Meer informatie op www.cycling.vlaanderen/magazine/nieuws/coronavirus-covid19-update